דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנטי וירוס - למה אנחנו צריכים את זה? 

מאת    [ 23/01/2012 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 7284 פעמים ]


בעולם שבו הטרור הקיברנטי מכה בנו ללא רחם, החל מקבוצת אנונימוס וכלה בהאקר סעודי. חשוב שהמחשב שאיתו אנחנו מבצעים את רוב פעילותנו ואיתו אנחנו מבלים את רוב שעות העבודה יהיה מוגן.

ההגנה הכי טובה למחשב שלנו היא לא להיות מחובר לרשת האינטרנט, אבל בכך אנחנו מונעים מעצמנו גישה לכל המשאבים הנהדרים שקיימים ברשת האינטרנט, נכון שברשת האינטרנט לא חסרים וירוסים, טרויאנים, רוגלות ונוזקות. אך ברשת האינטרנט ישנם גם לא מעט אתרים חשובים, כמו אתרי חדשות, אתרים פיננסיים, אתרים שנותנים לנו גישה לדואר אלקטרוני ועוד.

האנטי וירוס נועד להגן על המחשב שלנו מפני וירוסים, טרויאנים, רוגלות ונוזקות, מהם אותם וירוסים, טרויאנים, רוגלות ונוזקות?

וירוס מחשבים – זהו קוד זדוני קצר שמוסווה בקובץ רגיל לחלוטין (זה יכול להיות אפילו מסמך וורד פשוט, או תמונה שקיבלנו במייל), הוא מופץ בכל מיני דרכים, אם זה באמצעות הדואר האלקטרוני, או באמצעים אחרים ברשת המחשבים, מטרתו היא אחת – לחבל במחשב המארח עליו הוא נמצא – ממש כמו וירוס רגיל שתוקף את גוף האדם, לעיתים הוא גם מוחק קבצים הכרחיים למערכת ההפעלה.

סוס טרויאני -  זוהי תוכנת מחשב המתחזה לתוכנה רגילה או קטע קוד המוטמע בתוך קובץ מוכר כמו סרטון, הסוס הטרויאני מתקין את עצמו במחשב המארח ומאפשר למשתמש מרוחק לקבל הרשאות גישה למחשב עליו הותקן קטע הקוד של הסוס הטרויאני, בניגוד לתוכנות השתלטות מרחוק המצריכות רישום, משתמש וסיסמא, הסוס הטרויאני פותח מעין "דלת אחורית" למי שמפיץ אותו כדי שהוא יוכל לחדור למחשבכם ללא צורך באישור, משתמש או סיסמא. מטרת כותב הקוד הוא לאסוף מידע על המחשב המארח, בין אם זה סיסמאות או מספרי כרטיס אשראי.

בנוסף החדרת סוס טרויאני עוזרת לכותבי הקוד להשתמש במשאבים של המחשב המארח, אחת הדרכים היא לשלוח בקשות למחשב מרוחק, אם מספיק מחשבים שולחים בקשות מעין אלה למחשב מרוחק – נניח אתר חדשות כלשהו – האתר לא יוכל להיות מוצג בפני הגולשים אחרים שבאמת רוצים לקרוא את החדשות באתר, התקפות כאלה נקראות "התקפות מניעת שירות", ולרוב משתמשים בסוסים טרויאנים המוחדרים למחשבים כדי לעזור להאקרים – כותבי הקוד – בביצוע ההתקפות האלה.

נוזקה – או בשמה האנגלי: MaleWare – הוא שם כללי לכל תוכנה שמטרתה להזיק, וירוס מחשבים נכלל תחת הקטגוריה של נוזקה, ישנם נוזקות מסוגים שונים, החל מנוזקות שכל מטרתן הוא להקפיץ חלונות עם פרסומות (לרוב לאתרי פורנו), נוזקות כשמן כן הן מזיקות למחשב עליו הן מותקנות.

רוגלה – או בשמה האנגלי:SpyWare – היא תוכנת ריגול כמו סוס טרויאני, היא מנצלת פרצות באבטחת המחשב עליו היא מותקנת ומרגלת אחר פעילות המשתמש בו.

תולעת מחשבים – היא קטע קוד המוטמע בקבצים ומועבר לרוב באמצעות הדואר האלקטרוני, אחד מתולעי המחשב המוכרים כיום הוא הסטוקסנט, הוא הכיל בתוכו קטע קוד של וירוס בנוסף ליכולת שלו להתחפר במחשב (כמו תולעת) ולהפיץ את עצמו למחשבים אחרים באותה הרשת.

 

האנטי וירוס שאותו אנו מורידים בחינם מהרשת יכול להכיל קטעי קוד מהסוגים האלה, לכן חשוב מאוד לוודא שתוכנת האנטי וירוס שאנחנו מורידים מגיעה ממקור מהימן ומאתר שאנחנו מכירים וסומכים עליו.

אחת מתוכנות האנטי וירוס המוכרות והמהימנות ביותר היא תוכנת NOD32 מבית ESET, אפשר להוריד אותה בחינם, לאחר רישום קל ומהיר אפשר לקבל עבורה עדכונים לחודש חינם. לאחר חודש יש צורך בתשלום.

להורדת גרסת נסיון לחץ כאן

למה כדאי ורצוי לרכוש תוכנת אנטי וירוס?

כמו שציינתי למעלה, תוכנות אנטי וירוס חינמיות לא חסר ברשת, יש את AVIRA, ויש את AVAST, ויש עוד מלא, אבל האפקיטיביות שלהן והאמינות שלהן לוקה בחסר, למה? כי החברה המייצרת והמפיצה לא מתחייבת להפיץ לה עדכונים ולא מתחייבת למצא את כל הוירוסים – אם ישנם – במחשב. כדי להיות מוגנים באמת אנו צריכים בית תוכנה שההתמחות שלו הוא בזיהוי וניטרול וירוסים, וכמובן בית תוכנה שמתחייב למצוא את כל הוירוסים הנמצאים במחשב. בנוסף אנחנו גם נרצה שאותה תוכנת אנטי וירוס לא תעיק ולא תעמיס על עבודת המחשב השוטפת שלנו.

אנטי וירוס מונע החדרת וירוסים, טרויאנים נוזקות רוגלות ותולעי מחשב למחשב האישי שלנו, לכן חשוב מאוד שיהיה מעודכן באופן יומיומי על הנוזקות הקיימות ברשת. מדי יום מתגלים בין 50 ל-100 נוזקות חדשות, האנטי וירוס שלנו צריך לדעת למצוא אותם ולהסיר אותם ואם יש צורך למחוק את הקבצים הנגועים בהם באופן רציף.

הגנו על המחשב שלכם ועל המידע הקיים בו, זה לא יקר, וזה יחסוך לכם הרבה כאב ראש בעתיד.

 

המאמר חובר ופורסם באדיבות אילן שליו
סמנכ"ל טכנולוגיות מידע ב- Shalev IT

 

אילן שליו |סמנכ"ל טכנולוגיות |CTO
שליו טכנולוגיות | ת.ד 15680 ראש"לצ
03-9412244 | 052-8908070




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב